top of page

לנגן ביחד בקצב ובהרמוניה

אחרי 14 חזרות החלטנו שזה מספיק טוב לקליפ והסכמנו שיש מה לשפר-נמשיך לעבוד

אגב, 14 חזרות זה 16 דקות נגינה כמעט ברצף וללא הפסקה. העבודה היא אינטנסיבית ורואים-שומעים את התוצאות

אנחנו מקווים שתהנו

נועם-אריאל-דיוניסיס

לנגן ביחד בקצב, ברצף ובהרמוניה

תלמידים חדשים אומרים לי ״כשאני מנגן את זה בבית לבד אני מנגן את זה מושלם, אני בא אליך ואני לא מצליח לנגן״.

אני מחייך ואומר שיש להם פחד קהל. מה שבאמת קורה זה שאני תמיד מפעיל מטרונום בשיעור ומנגן יחד עם התלמידים. המטרונום רץ קדימה ולא מחכה לאף אחד. עיכוב קצר ויצאת מהקצב. כשאני מנגן בקול שני, שלישי או בליווי אקורדים זה בכלל מבלבל.

כשמתמידים, מתרגלים ומצליחים לנגן בקצב, ברצף ובהרמוניה.

מה זה נגינה בהרכב ומה זה נותן?

בהרכב מאוד מעמיקים בלמידה של הקטע המוסיקלי. לכל נגן יש תפקיד אחר. לומדים שנים או שלושה קולות שונים שהתווים שלהם אחרים והאצבוע שונה לגמרי. לומדים לנגן ליווי באקורדים וקצב.

קצב הנגינה, הקולות והליווי באקורדים חייבים להיות מדויקים ככה שתהיה התאמה וסנכרון בין הנגנים אחרת הקולות לא יתחברו התוצאה לא תהיה הרמונית ולא יהיה נעים לשמוע.

חייבים לעשות הרבה חזרות ולבצע את היצירה ללא עיכובים-בעיות בקצב וללא טעיויות בתווים-זיופים.

צריך הרבה סבלנות אחד כלפי השני כמו בכל עבודת צוות.

המטרה היא להביא את הקטע לרמת ביצוע טובה ולצלם קליפ.

עבודה, לימוד, הכנות וחזרות לקראת צילום קליפ מאוד עוזרות לדיוק בנגינה, בקצב ובחיבור ובתיאום בין המשתתפים.

העבודה, החיבור בין התלמידים וכמובן התוצאה נותנים הרבה בטחון, מוטיבציה ותאבון להמשיך ללמוד, לנגן, להנות ולהצליח.

התהליך:

כל אחד לומד את הקטע ואת התפקיד שלו בבית ובא מוכן לשיעורים

יש גם מפגשי נגינה וחזרות בין התלמידים בבתים שלהם בלעדיי.

בשיעורים:

-עובדים על קצב ועל תיאומים בפריטה ובקולות. -עובדים על להבין את התאוריה ואת ההרמוניה של היצירה: סולם, קולות ואקורדים. -מחליטים ביחד על מהירות מתאימה ומתחילים להתכונן לצילומים -עושים הרבה חזרות -בוחרים את הקטע הבא


רוצים לקבל עוד מידע על נגינת בוזוקי או לעקוב אחרי ההופעות שלנו?

תוכלו להירשם כאן לקבלת עדכונים במייל.


תרשמו ביוטיוב לקבלת סרטונים חדשים ולעקוב אחרי דף הפייסבוק שלנו.


נשמח מאוד לראותכם בהופעות שלנו.


בהצלחה ונגינה טובה.



סטליה סטליה - נועם - אריאל - דיוניסיס


bottom of page